joi, 17 septembrie 2009

Ştiri Tele M, 17 septembrie 2009

Jurnalistul Ştefan Susai a debutat în această seară ca scriitor. Şi-a lansat la Iaşi volumul "Ultima casă din URSS", despre care Mihai Răzvan Ungureanu spune că "reuneşte piesele unui puzzle destul de complicat".
Cartea va fi lansata şi în Republica Moldova.
Cu o ora înainte să înceapă lansarea cărţii, basarabenii ridicau vizele pentru români.

Ştefan Susai, autor: "Este o coincidenţă şi, ca să fac o glumă, noua putere de la Chişinău a ales să ridice vizele înainte de lansarea cărţii."
Ştefan Susai, autor: "Am încercat să surprind viaţa oamenilor simpli şi să arăt că în Republica Moldova există oameni normali şi nu este o ţară, cum cred suficienţi români, care oferă doar femei uşoare, rackeţi şi copii care vin la studiu în România cu bursă şi nu sunt buni de nimic ."
În cele 193 de pagini sunt inserate şi întâmplări tragice, cum ar fi arestarea lui Ştefan Susai în Transnistria.
Ştefan Susai, autor: "Aş spune despre arestarea din Transnistria, când am avut o întâlnire cu o profesoară, întâlnire pusă la cale de OSCE. Era vorba de un cadru didactic la una dintre şcolile româneşti atacate de regimul de la Tiraspol, cu care ne-am întâlnit să discutăm. Dumneaei nu avea încredere în mine, credea că sunt trimis de la Tiraspol, eu nu aveam încredere în dumneaei. Şi îi spun unei studente care era cu mine să îi zică lui Olea să îmi aducă încărcătorul (de la telefon). Doamna profesoară m-a reclamat că am vrut să o executăm şi a doua zi m-au arestat pentru spionaj şi răpire."
Ştefan Susai a scris şi despre drumurile lui Constantin Simirad în Republica Moldova.
Constantin Simirad, preşedinte CJ Iaşi: "Sigur că mă simt onorat, eu sunt foarte legat de Republica Moldova, în anii care au trecut eram prezent acolo şi am fost prezent şi la ultima campanie electorală petrecută acolo."
Ştefan Susai a fost director al staţiei Radio France Internationale Iaşi, corespondent al Agenţiei France Press şi colaborator al postului Antena 1 timp de 5 ani. Din 2007 până în 2009 a realizat emisiunea "Iaşul în direct" de la Tele M.


http://telem.telem.ro/telem/arhiva_flv/arhiva.htm?flv=2008/2009/09/17/susai